Visste du att enkel tillgång till naturen bland annat skyddar mot depression, uppmuntrar till motion och kan förebygga många långvariga sjukdomar? Redan en liten dos räcker.
Hälsa från naturen-programmet är igång
Målet med programmet Hälsa från naturen är att förbättra människors välbefinnande och hälsa genom att öka naturens hälsoeffekter i våra liv. Bekanta dig med naturens hälsoeffekter och delta i programarbetet.
Hälsa från naturen-programmet genomförs tillsammans
Hälsa från naturen-programmet genomförs av ett brett nätverk av aktörer från samhällets olika sektorer: Institutet för hälsa och välfärd (THL), Sitra, Naturresursinstitutet (Luke), Finlands miljöcentral (Syke), Arbetshälsoinstitutet (TTL), Allergi-, hud- och astmaförbundet, Filha rf, MIELI rf, Andningsförbundet, Äldreinstitutet, Kommunförbundet, Vanda stad, Terveystalo och Forststyrelsens naturtjänster.